تفریحا

سفارش دهنده:استارتاپ
وبسایت: tafriha.com
تاریخ شروع پروژه: 1397-10-17
خدمات: بازار ثانویه ی فروش بلیط کلیه ی مراکز تفریحی و گردشگری

اشتراک گذاری این پروژه

تفریحا یک بازار ثانویه ی فروش بلیط کلیه ی مراکز تفریحی و گردشگری است که خریداران و فروشندگان را به هم ارتباط می دهد و برای خریداران و مشتریان فرصت خرید آنلاین و حضوری بلیط های مربوط به مراکز تفریحی و گردشگری را با تخفیفات ویژه فراهم می آورد و آن ها می‌توانند برای اوقات فراغتشان برنامه ریزی کرده و بلیط تخفیف دار مجموعه های تفریحی را تهیه نمایند.

دانلود نرم افزار

درباره پروژه

تفریحا با رویکردی تکنولوژی محور و دانش محور ، مجری و مشاور کلیه خدمات بازاریابی ، فروش و بهره برداری از مراکز تفریحی و گردشگری می باشد.
ما زمینه فعالیت شرکت را با تمرکز کامل بر مشاوره و اجرای خدمات مرتبط با بازاریابی، فروش و بهره برداری از مراکز تفریحی وگردشگری تخصصی کرده ایم تا خلا های موجود که عمدتا ناشی از عدم وجود زیرساخت های مناسب مکانیزه و هوشمند و همینطور کمبود دانش تخصصی در فروش و بازرگانی مراکز تفریحی و گردشگری می باشد را پوشش دهیم .
ما با مردم صحبت می کنیم، به صحبت هایشان گوش می دهیم، آن ها را مطالعه می کنیم تا با ایجاد زیرساخت های هوشمند فروش و استفاده از دانش و منابع انسانی خلاق و توانمند هم برای خریداران بلیط و هم فروشندگان آن ایجاد رضایت کنیم



ما در تفریحا برنامه ریزی می کنیم که چه بلیطی، برای چه مخاطبی، در چه دوره زمانی، با چه قیمتی، منجر به ایجاد رابطه موثروپایدار بین فروشنده و خریدار بلیط می گردد.


- تعریف تفریحا
تفریحا یک بازار ثانویه ی فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری است.
تفریحا مرجع تهیه بلیط های تخفیف دار مربوط به کلیه مراکز تفریحی و گردشگری در ایران است.
تفریحا اولین و تنها سامانه جامع خرید بلیط کلیه مراکز تفریحی و گردشگری ایران می باشد.
تفریحا به عنوان یک واسط بین مراکز تفریحی و گردشگری و مشتریان می باشد که با اجرای سیاست های ترفیعی و ترویجی منجر به ایجاد رابطه تجاری وفادار و بلند مدت بین مراکز تفریحی و گردشگری و مشتریان می شود.

- هدف تفریحا
هدف تفریحا صحیح، درصدی از فروش بلیط این مجموعه ها در تمامی فصول و زمان ها را بر عهده داشته و به عنوان یک سیستم بازاریابی و فروش در کنار مجموعه ها به مدیران در پیشبرد استراتژی های بازاریابی و فروش برای رسیدن به اهدافشان کمک نماید .

- چرا مراکز تفریحی و گردشگری
تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در رسته کسب و کار های خدماتی قرار میگیرند و به همین دلیل اغلب این مراکز حاشیه سود بالایی دارند و معمولا محدودیتی جهت جذب مشتریان و گردشگران ندارند بنابراین این مراکز این پتانسیل را دارند تا تخفیف های قابل ملاحظه ای را برای فروش بلیط لحاظ کرده و از ظرفیت های مراکز خود حداکثر استفاده را برای افزایش درآمد و سود داشته باشند و این پتانسیل باعث افزایش جذابیت تفریحا در میان مردم شده و بازی برد برد سه جانبه را رقم خواهد زد .

- چشم انداز
پیشتازی و رهبری بازار در مشاوره و مدیریت بازاریابی و فروش مراکز تفریحی و گردشگری ایران و حضور تاثیرگذار در سایر بازارهایی که به آن وارد خواهیم شد

- ماموریت
دستیابی به رشد پایدار ، بهبود مستمر ، نوآوری مداوم و ایجاد ارزش از طریق توسعه ی مبتنی بر دانش در برنامه ریزی و پیشبرد فروش و بهره برداری از مراکز تفریحی و گردشگری
برای مراکز تفریحی و گردشگری : پیشبرد فروش و افزایش بازده سرمایه گذاری
برای مشتریان و خریداران تیکت : استفاده از فرصت خرید با تخفیف و مدیریت هزینه ها
برای کارکنان : فراهم کردن شرایطی برای شکوفایی پتانسیل های فردی و دستیابی به رشد حرفه ای
برای جامعه : پاسخگویی موثر به مسولیت های اجتماعی و ایجاد تعادل بین منافع صاحبان مراکز تفریحی و مشتریان


- مزایای تفریحا برای مراکز تفریحی و گردشگری
همراهی جهت دستیابی مراکز تفریحی و گردشگری به اهداف فروش و اهداف مالی خود
نزدیک شدن به مشتریان ، براساس برنامه استراتژیک فروش بلیط که برای بازه زمانی به عنوان مثال ۶ ماهه طرح ریزی می شود
برخوردار شدن مراکز تفریحی و گردشگری از سیستم ارزیابی عملکرد فروش یعنی به عبارتی امکان بررسی و مقایسه پلن های فروش و تجزیه و تحلیل میزان سود خالص هر کدام از آن ها
هدایت صحیح کسب و کار مرکز تفریحی و گردشگری به ناحیه فروش با ایجاد پلن های فروش جهت بدست آوردن مشتریان بالقوه یا مشتریان جدید و رسوخ در بازارهای هدف جدید حتی امکان ایجاد فروش در سایر مقاصد تفریحی و گردشگری ایران به عنوان بازاریابی در مبدا
مکانیزه و هوشمند کردن سیستم فروش تیکت و فرآیندهای آن
تبدیل فروش سنتی و کلاسیک تیکت ها به نسل بعدی سیستم فروش یعنی فروش حرفه ای مکانیزه و هوشمند
امکان اجرای سناریوهای وفاداری و کمک به ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان
کمک به ایجاد ساختار سازگارتر و چالاک تر برای فروش تیکت و همچنین مدیریت صحیح هزینه و منابع انسانی بخش فروش مراکز تفریحی و گردشگری

- مزایای تفریحا برای مشتریان و خریداران تیکت
آشنایی با کلیه مراکز تفریحی و گردشگری در شهر محل سکونت و سایر شهرهای ایران و بالاخص مقاصد گردشگری
مدیریت هزینه ها و خرید بلیط با تخفیف مراکز تفریحی و گردشگری
امکان برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای فعالیت های تفریحی و گردشگری
سهولت در خرید تیکت و صرفه جویی در زمان هنگام مراجعه به مراکز تفریحی و گردشگری

- مزیت های رقابتی تفریحا نسبت به طرح های مشابه و رقبا
منحصر بودن نوع سرویس و خدمات تفریحا به عنوان یک پلتفرم مکانیزه و هوشمند فروش
تمرکز بر مراکز تفریحی و گردشگری که باعث تفاوت قابل توجه با سایت های تخفیف گروهی می شود .
تسویه با مراکز تفریحی و گردشگری بصورت آنی پس از خرید مشتری
عدم سوخته شدن بلیط فروخته شده برای مراکز تفریحی و گردشگری در صورت عدم استفاده مشتری و تسویه مبلغ تمامی تیکت های فروخته شده با آن ها .
استراتژی همکاری بلند مدت به عنوان مشاور و ارایه دهنده ی استراتژی های بازاریابی و فروش که تمایز قابل توجهی با سایت های تخفیف گروهی دارد که ماهیتی موقتی دارند .
مکانیزه بودن کلیه مراحل و امکان گزارش گیری آسان
امکان همکاری های استراتژیک با سازمان ها و نهاد های مربوطه با توجه به خدمات منحصر به فرد و پتانسیل های نرم افزار و البته ماهیت گردشگری طرح که میتواند به سرعت ملی شدن این سامانه بیفزاید .
تفریحا با توجه به جذابیت آن برای شهروندان ، مسافران و سازمان ها منجر به ایجاد یک بازی برد برد سه طرفه میان مراکز تفریحی ، خریداران و خود می شود این در حالی است که در طرح های مشابه نوع عملکرد متفاوتشان اغلب باعث متضرر شدن یکی از طرفین می گردد .

- مراکز هدف تفریحا جهت انعقاد قرارداد به ترتیب اولویت ( فاز اول )
شهربازی
پارک آبی
استخر
مجموعه های تفریحی و گردشگری
بولینگ
پینت بال
اتاق فرار
بیلیارد
کارتینگ
تیراندازی
سوارکاری
تفریحات هوایی
اسپای و ماساژ
موزه ها و مراکز باستانی و توریستی
جنگ ها ، تئاتر و مسابقات ورزشی


- مراکز هدف تفریحا جهت فروش بلیط مراکز تفریحی و گردشگری
بازار هدف فروش بلیط در تفریحا به دو بخش کلی ساکنان شهر ها و مسافران تقسیم بندی شده است که استراتژی فروش و همچنین پایانه های فروش متفاوتی دارند که برخی از آن ها در ذیل ذکر شده اند .
سازمان های دولتی و خصوصی
مدارس
مهدکودک ها
اتحادیه های صنفی
کارخانجات و کارگاه های تولیدی
هتل ها
آژانس های مسافرتی و لیدر ها
کانتر های فیزیکی تفریحا در فرودگاه ها ، راه آهن ، پایانه های مسافربری ، مترو و مجتمع های تجاری و مراکز خرید و دانشگاه ها

- طرح های توسعه ای و خدمات آینده تفریحا
در فاز بعدی با اضافه شدن هتل ها و مراکز اقامتی و همچنین بلیط هواپیما و قطار با اجرای سناریوهای وفاداری در حوزه گردشگری در جهت فرهنگ سازی گردشگری داخلی و ایجاد همکاری های های برد برد بین مراکز تفریحی و گردشگری در یک شهر با همدیگر یا بین شهر ها ، گام برخواهیم داشت و تیم تحقیق وتوسعه مدام در حال رصد شرایط و ارایه پیشنهادات خلاقانه در جهت نیل به اهداف تفریحا می باشد.

- درآمد تفریحا
درآمد تفریحا از محل حق کارگزاری فروش بلیط برای مراکز تفریحی و گردشگری می باشد . حق کارگزاری با توجه به هر مرکز متفاوت بوده ولی بطور متوسط می توان آن را ۲۰ تا ۳۰ درصد مبلغ بلیط با تخفیف در نظر گرفت که تیم بازرگانی تفریحا بعد از مذاکرات با مراکز در ارتباط با قیمت بلیط ها و درصد کارگزاری به توافق می رسند .

- قدم های اجرایی
برخی اقدامات اجرایی اولیه به شرح ذیل می باشد که البته کلیه عملیات اجرایی در گانت چارت آمده است :
شناسایی کلیه مراکز تفریحی و گردشگری به تفکیک شهر و نوع فعالیت
طراحی لوگو تفریحا و آماده سازی ست اداری
اتصال درگاه پرداخت به نرم افزار و سایت
رونمایی از سایت تفریحا و اپلیکیشن موبایل
تست اولیه نرم افزار و بررسی و اصلاح نواقص احتمالی در صورت وجود
آماده سازی کاتالوگ و فایل پرزنت جداگانه معرفی تفریحا برای مراکز تفریحی ، مشتریان و مراکز فروش تیکت و نمایندگان فروش
تدوین کمپین تبلیغات تفریحا
انعقاد قرارداد با مراکز تفریحی و گردشگری انتخاب شده در هر شهر براساس الویت بندی در نظر گرفته شده
انعقاد قرارداد با مراکز فروش تیکت و نمایندگان فروش
راه اندازی سیستم فروش تلفنی

سفارش دهنده:استارتاپ
وبسایت: tafriha.com
تاریخ: 1395-05-10
خدمات: وبسایت - نرم افزار اندروید
دانلود برنامه
پروژه قبلایفصل
پروژه بعدالیت